Bevorderen gezondheid en sport

De PVV is een groot voorstander van de breedtesport. Binnen dit kader is de PVV dan ook duidelijk voor het openhouden van alle sportlocaties. De PVV wil het actief deelnemen aan sport, dus met name via breedtesport, krachtig (financieel) stimuleren door het voeren van een goed accommodatiebeleid. Waarbij verenigingen en de bereikbaarheid en toegankelijkheid van de accommodaties centraal staan.

• Binnen het sportbeleid wil de PVV het mogelijk maken dat sportverenigingen meer en vaker gast -en introductielessen voor scholieren, studenten en andere doelgroepen kunnen verzorgen, om de inwoners van Landgraaf meer actief te krijgen. Om zo goed aan te sluiten bij de uitgangspunten van “positieve gezondheid”.

• Daarmee zorgen we ervoor dat iedereen vanaf ongeboren kind tot 99 jaar jong, begeleiding krijgt om gezond te leven en gezond te blijven. Maar ook om verergering van een bestaande ziekte te voorkomen

• Verenigingen dienen dan ook samen met de gemeente proactief burgers van Landgraaf te benaderen. Dit om hen de mogelijkheid te geven om actiever en gezonder te worden.