Energie-transitie

Het is inmiddels voor ieder weldenkend mens duidelijk dat energietransitie vanwege CO2 een volkomen zinloze zaak is en dat “energie/klimaatneutraal” een boekhoudkundig verhaal is dat in realiteit niet bestaat. Transitie die leidt tot beter, slimmer en minder belastend gebruik van onze bronnen, die bijdraagt aan lagere kosten voor onze inwoners en die ons helpt energie-armoede te bestrijden steunen wij echter van harte.

• Projecten op dit gebied dienen geïnitieerd te worden vanuit de burgers, over groot draagvlak te beschikken en de opbrengst dient volledig ten goede van de inwoners te komen. Gedwongen “van het gas af” is uit den boze, de burger maakt deze keuze zelf!

• Er worden geen zonnepanelen geplaatst op landbouw- en of natuurgrond, er zijn meer dan voldoende andere mogelijkheden die nog lang niet benut zijn.

• Er worden geen windturbines geplaats op het grondgebied van de gemeente en tegen plaatsing nabij de (lands)grenzen wordt in nauwe samenwerking met het provinciebestuur tot het uiterste gestreden.